Escapada d'un dia · Propostes Vallès Oriental

Catalunya

Dades Generals Ajuntament Organismes Eleccions Escuts i Banderes allotjaments gastronomia Biblioteques Oficines de Turisme Fotografies Propostes Agenda

Ruta en bici per l'espai natural de Gallecs Escapada d'un dia

Activitat:  Esportiva  |  Turística  |  Natura
Comarca:  Vallès Oriental
Població:  Mollet del Vallès

Matí:  Ruta en bici

MontcauEn l'activitat descobrint formes de vida antigues seguint els camins del paratge de Gallecs, és un espai natural de 700 hectàrees d'alt valor ecològic que separa el Vallès oriental i de l'occidental. Aquest oasi verd ens reserva una sèrie de sorpreses en la qual encara podem sentir la vida rural prop de Barcelona. Gallecs és un lloc de passada i desocupada de moltes espècies d'aus migratòries, nidificadores i invernants. Un bon exemple són les cigonyes blanques, que en el passat mes de juny van ser centre d'una celebració per a festejar la seva reintroducción en el parc.

La ruta comença en el supermercat Esclat, on podem deixar el cotxe. Ens dirigim cap a l'autopista, sortint de l'aparcament a la dreta. Arribem al pont de l'autopista, que passem per una sendera habilitada per a bicis i caminants. Continuar fins a la pista que hi ha a l'esquerra, i vam girar cap a Santa Maria de Gallecs. Seguir el camí que va paral•lel a l'autopista. Creuem el barranc de Gallecs per un pont de fusta, i vam seguir per la dreta. Ens trobem amb la bassa de Can Benito, deixem camins a les dues bandes i vam canviar de costat del riu quan arribem a una zona d'horta (km 1'2)

En el km 1'6 passem pels aiguamolls de Ca Salvi fins a l'església romànica de Santa Maria de Gallecs (2'2 km) i al nucli de població. Seguim adreça cap al bosc de Ca Veire, i a 2'3 km arribem a la carretera. Continuem amb cura i vam deixar als 130 m. l'asfalt, entrant a l'aparcament, envoltant el camp de futbol i vam baixar cap al riu per a ficar-nos per la pineda del Ca Veire.

En el km 3 després d'una pujada pronunciada per la sendera, vam arribar a una pista forestal, que seguim per l'esquerra direcció a Sant Valerià. Un suau ascens ens duu a l'àrea d'esbarjo que conta amb taules. Seguim per la pista en el km 3'5 sortim a la carretera, vam girar per la dreta fins a un encreuament. Prenem la pista de la dreta. Continuem sempre recte passant alguns creus, la masía de Ca Consol (km 4'9) i vam arribar de nou a tocar l'autopista (5'6 km). Dos dipòsits d'aigua a la nostra esquerra (km 6'2), ens indicaran que hem de baixar per la dreta cap a la Mollet, i l'entrada al parc.

Dificultat baixa
Durada: 1,30 h.
Distància: 6,8 quilometres

Mes informació i promocions especials a:
undiaredondo

Activitats a Barcelona, excursions i escapades per Catalunya | UnDiaRedondo.es

El portal web per descobrir Catalunya a través de rutes pel territori català: rutes de muntanya, històriques, i de festes tradicionals, amb la informació necessària dels llocs per on passar, a més d'una curosa selecció de llocs on menjar o realitzar activitats.